ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות גלריות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
13.02.24
עשרת הרצים המהירים
102 רצות ורצים מ-13 מקומות עבודה שונים השתתפו במחזור הראשון של ליגת הריצה לשנת 2024 בטיילת פלח 7 בבאר שבע. משה וקנין מהסתדרות המורים חצה ראשון את קו הסיום לאחר חמישה ק"מ
כתב וצילם: משה ניר
ארבעה שבועות לאחר שרצו לראשונה העונה, במרוץ גביע היסטורי, שבו זכתה במפתיע קבוצת הסתדרות המורים, התקיים מחזור הליגה הראשון למקומות עבודה לשנת 2024, בטיילת פלח 7 בבאר שבע, ביום שישי 9/2 בשבע וחצי בבוקר, שגם בו הצטיינו שני מורים ומורה אחת.

משה וקנין, מורה לחינוך גופני ומאמן כדורגל, בן 49, הגיע ראשון לקו הסיום, לאחר כחמישה ק"מ, כשגמע את המסלול ההיקפי בזמן שיא שלו, שהוא לחץ על השעון – 19:58 דקות. הזמן הרשמי, לפי המארגנים מירב וליאור בויום, 20:21 דקות. במקום השני, שלוש שניות אחר כך, נדב מויאל ממפעלי ים המלח, בן 36. במקום השלישי יצחק צ'יקו מהסתדרות המורים, בן 37, שעשה זאת ב-20:39 דקות.

וקנין התנשף חזק וצנח על גבו כמו גיבור, לאחר שעבר את קו הסיום כמנצח. "אני גמור. כל הגוף שלי שבור. עברתי שבוע קשה. רצתי ביום ראשון חצי מרתון בים המלח. אמרתי לעצמי בראש שאני בא לטייל היום, לרוץ בכיף, אבל התחרותיות חזקה ממני. נדב מויאל הוביל רוב הדרך והיה לי העונג לעקוף אותו. זה לא מסלול קל פה". וקנין מיהר להסתלק להתקלח ולהגיע לתיכון רגר בנווה זאב ללמד את כיתת החינוך שלו, ח' 5. יישר כח!

משה וקנין ונדב מויאל הוצבו בשורה ראשונה של עשרה רצים לפתיחת המרוץ. רכז הליגה, ליאור בויום, מסביר: "בגלל שהמסלול מתחיל בשביל צר, אני מקדם את עשרת הרצים המהירים, שלא ייתקעו ביתר. זה מקובל בתחרויות 'קרוס קאנטרי', שכאילו התוואי הוא לא תמיד מישורי פתוח – יש סיבובים, נקודות צרות". לפני הרצים, רכבה על אופניים בתו של ליאור, הדר, להנגיש להם את המסלול, תפקיד קבוע של בן זוגה אדם סטריקוב, שהפעם נמצא במלחמה בעזה.


לא פחות מ-102 רצות ורצים, מ-13 מקומות עבודה שונים, השתתפו בתחרות. הם צוברים ניקוד ורק בסוף העונה יעלו על הפודויום שלושת הראשונים ושלוש הראשונות, לפי קטגוריות גיל, לגברים ולנשים. לפיכך, גם תיגזר הקבוצה האלופה, סגניתה והקבוצה שבמקום השלישי. כרגע, בתום המחזור הראשון, מבין שישה, מוליכה את הטבלה קבוצת קמ"ג ולה 603 נקודות. במקום השני – רותם אמפרט 510 נק'. במקום השלישי – הסתדרות המורים עם 476 נקודות.

בין הנשים, שני המקומות הראשונים בחמישה ק"מ לרצות משירותי בריאות כללית. מקום ראשון (ו-20 כללי) למיטל צ'יבוטרו בזמן של 26:22 דקות; מקום שני (ו-26 כללי) לשירן צאייזלר בזמן של 27:45 דקות. שלישית הגיעה (30 בכללי) רותם דהן חליווה ממפעלי ים המלח, כעבור 27:58 דקות.

בהעדרו של אלוף עשרת אלפים המטרים, קראל לוי, שקבוצתו מכבי שירותי בריאות כלל לא נרשמה העונה, מיכאל בן הרוש מקמ"ג תפס את המקום הראשון, בזמן של 40:40 דקות. שמעון גרסולקר מרותם אמפרט שני (41:14 דק'). עידן שלום מבית הלוחם שלישי בדירוג, 42:00 דק'. בקטגוריה של המבוגרים ביותר, 60 +, במקצה הארוך ביותר, 10 ק"מ, זכה גרמן וקין מאדמה-מכתשים, בזמן של 59:55 דקות.

בין הנשים, כרגיל ראשונה בעשרה ק"מ, ללא עוררין, תהילה שטרית האלופה מהסתדרות המורים, בזמן של 47:28 דקות. איריס ממן משירותי בריאות כללית שנייה (51:33 דק'). ניצן שטרימר מקמ"ג שלישית (51:47 דק').

כמיטב המסורת, לפני שחזרו הביתה, זכו הספורטאים לכיבוד בריאותי, להשיב אנרגיות לגוף, שהכינה משפחת בויום, במימון העמותה. שלושה חבר'ה מבית הלוחם – ישראל הנגבי, אבנר כהן ויוסי כהן, נשנשו להם בהנאה. יוסי כהן הניף תמר ואמר: "ברוך אתה אדוני, אלוהינו מלך העולם, בורא פרי העץ"! ישראל הנגבי, הוסיף: "שיהיה לנו חודש טוב. בחודש אדר מרבין בשמחה, שנזכה לראות את הראש של סינוואר"...



עשרת הרצים המהירים. קודמו לשורה הראשונה
יצחק צ'יקו מקום שלישי, משה וקנין מקום ראשון ונדב מויאל מקום שני
הדר בויום על האופניים. מנגישה את המסלול
שירן צאייזלר ומיטל צ'יבוטרו משירותי בריאות כללית. ראשונות בחמישה ק"מ
מיכאל בן הרוש מקמ"ג. מקום ראשון בעשרה ק"מ
גרמן וקין מאדמה-מכתשים. מקום ראשון בעשרה ק"מ לגילאי 60 פלוס
חבר'ה של בית הלוחם מנשנשים. בורא פרי הגפן
כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
כניסת משתמש הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © כניסת משתמש

הצהרת נגישות